miércoles

LECTURES INDIVIDUALS

Aquest llibre es diu "El cas de la festa de fi de curs", és de l'autor Joachim Friedrich i de l'editorial Edebé. Té 227 pàgines. 

Per mi un altre nom per aquest llibre podria ser "La terra contaminada", ja veureu perquè. El personatge que més m'ha agradat és el Preciós, perquè va el primer i no té res de bonic, només el nom.

El que més m'ha agradat del conte és quan es barallen el Fred i l'Oliver per una llauna buida de Coca-Cola.

El meu resum d'aquest llibre és:

A l'escola del Charly i els seus amics sempre fan una festa de fi de curs. Aquest any els ha tocat el medi ambient.
El Charly i els seus amics fan dos treballs. Un amb l'escola i l'altre sols. El que fan sols agafen terra a veure si està contaminada.
El Charly va dir que hi havia terra contaminada a l'hort de l'escola. Alguns pares van cavar i van veure un dipòsit de gasoil. Era el que feia que la terra estigués contaminada.

Aquest llibre m'ha agradat molt perquè a mi m'agraden els llibre d'aventures. El recomanaria a tota la gent de la classe i, a més a més, tracta de com podem aprendre a cuidar el medi ambient, ja que considero que és un tema força important.


Nico S. F.


El meu llibre es titula "La vall dels tigres". És de l'autor Jordi Sierra i Fabra, de l'editorial Edebé.

La meva proposta per un canvi de títol és "El vell tigre i el problema amb la vall".

El moment que més m'ha agradat és quan el vell tigre intenta caçar a un simi, però quan estava a punt d'agafar-lo la seva panxa va fer un rugit i va espantar el simi.

Aquest llibre ens explica la història d'un tigre, i diu:

El vell tigre famelenc busca menjar, troba un simi, però s'escapa. Decideix marxar a la vall a agafar menjar i agafa un animal del corral.
Els caps de les diferents valls fan una reunió i decideixen eliminar tots els tigres, van a dir-li al president que alguns dels soldat podrien anar a matar els tigres. El president els va contestar que com estaven en època de crisi, que no podia deixar tots els soldats, ja que hi havia més guerres, però que alguns sí que anirien a fer-ho.
Van matar tots els tigres. Aleshores només quedaven simis, els quals es reproduien tan ràpid que només van quedar simis a la vall. Va ser una catàstrofe.

La meva opinió sobre aquest llibre és que m'ha agradat, però és molt trist. Em vaig sorprendre al llegir que aquest llibre està basat en fets reals. La nota que li poso és de 8 perquè no tenia molta animació. Parla de matar els tigres i de res més.


Alberto



He llegit "Aydin". És de l'autor Jordi Sierra i Fabra, de l'editorial Edebé. Com és un llibre en castellà, el meu resum també l'he fet en casellà.

Aydin, una ballena encerrada en un laboratorio a causa de una tormenta es liberada. Godar, un chico de Gerze, se encuentra con la ballena en el mar. Se hacen muy amigos y se ven cada mañana. Su abuelo le explicó que Aydin no se iba a quedar, y Godar no le hizo caso.
Una mañana vió a su abuelo con un periódico y mal cara. Godar miró el periódico y vió que ponía "Guerra contra Aydin", significaba que se la iban a llevar. La mañana siguiente, había una grúa para llevarse a Aydin al laboratorio. Godar le decía que huyera pero la cojieron y se la llevaron de nuevo al laboratorio.
Ahora Gerze no era nada sin Aydin. Aydin intentaba salir porque quería ir con Godar, entonces saltó la red y se dirigió a Gerze. Godar estaba triste pescando, hasta que saltó Aydin. Godar se tiró, se abrazaron y siguieron siempre juntos.

La meva proposta per un altre títol és "Godar y la ballena blanca". El personatge que més m'ha agradat és Godar perquè troba una balena i es fan molt amics. A més, és un noi que quan estima algú, l'estima molt.

El millor moment per mi de tota la història és quan Godar veu el seu avi amb un diari i mala cara. Aleshores mira el diari i veu que posa "guerra contra Aydin". Em van entrar moltes ganes de veure que pasa amb la balena.

M'ha agradat molt aquest llibre. És un dels més bonics que he llegit. La part que no m'ha agradat gaire és quan s'emporten la balena i tota la gent comença a cridar fins que la capturen. Però tota la resta del llibre és molt emocionant. Hi ha moments que entren ganes d eplorar de l'emoció.


Mar