martes

POESIES PEL CONCURS DE SANT JORDI

LA MEVA CLASSE

L'Àlex Alcaide és un xarraire,
i l'Alberto Alonso és molt soso.
La Irene Ansó es va al zoo,
la Irene Barbero menja torró.
En Martí Castelar no para de parlar
i el Nicolás menja pollastre a l'ast.

El Diego es compra un gogo
i la última Irene, la meva millor amiga, a casa té una gran formiga.
El Nil només menja pernil,
el petit Víctor es va trobar un pot d'or.

La Laura Lama es menja una llama.
El Marc Marín és una mica "tontín",
la Belén té un pot de pol·len.
L'Ainhoa és una anxova.
En Pablet no es beu la llet,
el Marc Padilla menja "tortilla".
La Núria Pera és una fruitera,
en Joan Petit balla sota el llit.

El Sergio Roque
és ben despert, no s'ha quedat roque.
L'Andrés juga a tennis al revés.
El Sancho és una mica panxo.
El Nico Solà, només està al sofà.
I jo, l'escriptora, soc una mica inventora.
a l'Estibenyo li agrada el "jalapeño".
I la Mar Vergel es posa molt de gel.

Anouck (Trabiata Requise)


ADIVINA ADIVINANZA

A ver si adivinas quién soy.
Puedo ser humano, lista
hasta una artista.
Pero ese no es mi caso
así que yo paso.

Ahora me describiré:
soy un animal acuático, muy grande
por encima gris, por debajo blanco,
asusto a los playeros
por abajo.

Soy tranquilo,
pero de la muerte estoy al filo,
soy el rey del océano
dientes largos y azulados.
No me parezco a ti
pues si no la gente que está aquí
habrá desaparecido ante ti.
Y por último,
como donde me apetezca
sobretodo donde hay pesca.

¿Quién soy?

El tiburón

Raúl (David Guetta)


ELS MIMS

Els mims
som molt prims.
No mengem
i descrivim.

No parlem,
mímica fem.
Als pallassos odiem,
perquè gràcia com ells, no fem.

En una caixa estem,
que invisible la fem.
Al carnaval anem disfreesats de mims,
perquè som molt divertits.

Què bé,
que sí,
que els mims,
ja són aquí.

Joan (Bubu)


ES UNA PESADA

Si ojalá la Núria se callase,
haría una fiesta en la tienda Base.
Si se dejase de reir,
de nuevo empezaría a vivir.

Si me dejará en paz de una vez,
iría a pescar un pez.
Si me dejara de pellizcar
haría más fiestas en un bar.

Si me dejase de gritar en las orejas
me quitaría las cejas.
Pero como sé que no lo hará,
me tendré que aguantar.

Estiben (Núria)